Bezpieczne targi już jesienią w Targach Lublin!
Dbamy o Wasze i nasze bezpieczeństwo! #czekamynaWas
Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników/osób świadczących usługi na terenie Targów Lublin S.A.
- Pracownik, który mógł narazić się na zakażenie SARS-CoV-2 poza miejscem świadczenia usług ma obowiązek niezwłocznie, telefonicznie zgłosić to pracodawcy oraz powiadomić stację epidemiologiczną, do czasu badania i decyzji winien się wstrzymać od wykonywania pracy stacjonarnej na terenie targów.
- Wprowadzono procedurę przeprowadzania i dokumentowania wywiadu epidemiologicznego, w szczególności o braku wstępowania objawów chorobowych u pracownika/osoby świadczącej usługi oraz o braku kontaktu z osobą, która miała widoczne objawy chorobowe lub była narażona na kontakt z osobą zakażoną.
- Spotkania i narady wewnętrzne są przeprowadzane przy otwartych oknach lub drzwiach z zachowaniem odległości co najmniej 2 metrów odległości pomiędzy osobami.
- Zapewniono pracownikom środki ochrony osobistej (maseczki, rękawice jednorazowe) oraz preparaty do dezynfekcji rąk.
Zapewnienie bezpieczeństwa na targach
TERENY WYSTAWIENNICZE
- Zmienia się sposób organizacji przestrzeni wystawienniczej w Targach Lublin S.A. poprzez poszerzenie ciągów komunikacyjnych pomiędzy stoiskami wystawienniczymi do szerokości minimum 3 metrów.
- Każda osoba przebywająca na terenie targów podczas organizowanych wydarzeń ma obowiązek zasłaniania ust i nosa (maseczką, przyłbicą lub innym materiałem) oraz noszenie rękawiczek jednorazowych, o ile będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa.
- Na terenie targów umożliwia się zakup środków ochrony osobistej.
- W celu ograniczenia liczby osób przebywających na terenie targów wprowadzono sprzedaż biletów wstępu lub rejestrację online z podziałem na poszczególne dni.
- Na terenie targów zainstalowano odpowiednią liczbę pojemników z preparatem dezynfekującym przy wszystkich wejściach, w toaletach i innych ogólnodostępnych przestrzeniach.
- Na terenie targów podczas wydarzeń obowiązuje zakaz roznoszenia ulotek oraz innych działań, które mogłyby sprzyjać tworzeniu się skupisk ludzi. Materiały reklamowe będą dostępne na stojakach.
STREFY WEJŚCIA I WJAZDU
- Na wydarzenia organizowane w Targach Lublin S.A. można zakupić bilety wyłącznie za pośrednictwem serwisów internetowych.
- Prowadzona jest obowiązkowa rejestracja wszystkich uczestników targów, w celu pozyskania danych osób przebywających na targach. Formularz rejestracji zawiera obowiązkową deklarację epidemiologiczną – o nieprzebywaniu na kwarantannie lub w izolacji.
- Na terenie targów będą mogły przebywać wyłącznie osoby uprawnione, które posiadają dokumenty wstępu tj. zgłoszeni wystawcy, zarejestrowani zwiedzający, pracownicy obsługi i służby serwisowe.
- Na terenie targów zostały wyodrębnione ciągi komunikacyjne dla uczestników wydarzenia – jeden dla gości wchodzących na teren targów, drugi dla wychodzących, w celu zminimalizowania bliskiego kontaktu między nimi.
- Zapewniono bezpieczną przestrzeń dla gości oczekujących na wejście na teren targów, wydzielona została strefa kolejki do wejścia poprzez linie i naklejki wskazujące kierunki, tak, aby odległość pomiędzy osobami wynosiła minimum 2 m.
- Wprowadzono bezdotykową formę weryfikacji dokumentów wstępu w strefach wejścia i wjazdu.
- W strefach wejścia jest prowadzona weryfikacja ilości osób znajdujących się na terenie targów co pozwala na blokadę wejścia, w przypadku przekroczenia dozwolonej liczby osób.
- W strefach wejścia, będzie weryfikowane czy wchodzący mają na twarzy maseczkę i założone rękawiczki, jeśli będzie to nadal wymagane obowiązującymi przepisami prawa.
- Prowadzony będzie bezdotykowy pomiar temperatury ciała w strefie wejścia, o ile będzie to zalecane przez Główny Inspektorat Sanitarny.
- Przygotowano zamknięte, odizolowane i odpowiednio dezynfekowane pomieszczenie („izolatorium”) dla osób z objawami infekcji.
PUNKTY OBSŁUGI KLIENTA (recepcje, biura targów)
- Ograniczona została liczba punktów obsługi do niezbędnego minimum i umożliwiona, w jak najszerszym stopniu, obsługa online.
- Stanowiska w punktach obsługi są wyposażone w osłony z plexi.
- Do pracy dopuszczeni są pracownicy po przeprowadzonej kontroli temperatury ciała oraz wyposażeni w maseczki / przyłbice ochronne oraz rękawiczki, jeśli nadal będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa lub zaleceniami GIS.
- Przygotowano bezpieczne strefy kolejki do punktów obsługi, w której oczekujący będą oddaleni od siebie o minimum 2 metry. Wyznaczenie miejsc (poprzez taśmy, słupki czy naklejki na podłodze) do zatrzymania się osób oczekujących na obsługę w odległości 2 metrów od osoby obsługującej.
- Powierzchnie lady recepcyjnej w punkcie obsługi są dezynfekowane nie rzadziej niż co godzinę.
- Zalecamy stosowanie rozliczeń bezgotówkowych, zabezpieczono folią terminale płatnicze, które są dezynfekowane nie rzadziej niż co godzinę.
STOISKA WYSTAWIENNICZE I STREFY DLA GOŚCI
- W trakcie montażu i demontażu stoisk zostaną zachowane zasady bezpieczeństwa dla firm zabudowujących i dostawców zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i zaleceniami GIS.
- Do pracy na stoisku mogą być dopuszczeni jedynie pracownicy, którzy mieli przeprowadzoną kontrolę temperatury ciała i są wyposażeni w środki ochrony osobistej, jeśli nadal będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa lub zaleceniami GIS.
- Wystawca musi przeszkolić personel obsługujący stoisko na temat reżimu sanitarnego i zasad bezpieczeństwa podczas przebywania uczestników targów na stoisku.
- Wystawcy są zobowiązani do zapewnienia na stoiskach stosownych środków ochrony osobistej dla personelu oraz środków dezynfekujących, które będą dostępne dla gości odwiedzających stoisko.
- Wystawcom zostaną wydane zalecenia, aby w miarę możliwości materiały dla gości targowych były dostępne tylko w wersji online (np. na ekranach, pliki przekazywane online).
- Zaleca się wystawcom przygotowanie przestronnych stoisk, z gładkimi powierzchniami, w których będą mogły być zachowane normy bezpieczeństwa dotyczące odległości pomiędzy osobami znajdującymi się na stoisku.
- Dezynfekowanie powierzchni lady recepcyjnej i innych powierzchni płaskich na stoisku nie rzadziej niż co godzinę.
- Zastosowanie rozliczeń bezgotówkowych, zabezpieczenie folią terminali płatniczych oraz ich dezynfekowanie nie rzadziej niż co godzinę.
- Dostosowano liczbę dostępnych miejsc siedzących na terenach targowych poprzez wprowadzenie specjalnych rozwiązań umożliwiających zachowanie odległości przynajmniej 2 metrów zgodnie z aktualnie obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa.
PRZESTRZENIE GASTRONOMICZNE
- Strefy gastronomiczne (w tym restauracja) zostały przygotowane zgodnie z aktualnie obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa w tego typu obiektach.
- Zapewniono bezpieczną przestrzeń dla gości oczekujących na wejście do przestrzeni gastronomicznych (w tym restauracja) z zachowaniem bezpiecznych odstępów minimum 2 metry.
HIGIENA OTOCZENIA I ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA
- Serwis sprzątający działa zgodnie z szczegółowym planem zachowania higieny.
- Zapewniono odpowiednią ilość urządzeń do higieny rąk, ze środkami na bazie alkoholu w miejscach przebywania gości np. w recepcji, w toaletach, przed przestrzeniami gastronomicznymi itp.
- Personel obsługujący wydarzenie targowe został przeszkolony w zakresie zasad reżimu sanitarnego i bezpieczeństwa podczas przebywania uczestników na terenach targowych.
- Przeprowadzane są regularne, nie rzadziej niż co 2 godziny, czyszczenie i dezynfekcja często dotykanych elementów infrastruktury: klamki, poręcze, balustrady, blaty z użyciem środków dezynfekujących.
- Śmieci i odpady są przechowywane w pojemnikach zamkniętych, regularnie czyszczonych i dezynfekowanych.
- Pomieszczenia i przestrzenie, w jakich przebywają uczestnicy, są regularnie wentylowane.
- Wszystkie toalety są wyposażone w płynne mydło i jednorazowe ręczniki papierowe, a także w płyn dezynfekujący. Jest stosowana regularna kontrola stanu asortymentu w toaletach oraz stanu toalet oraz wprowadzenie kart kontrolnych, z częstotliwością serwisu co godzinę.
- Zapewnienie obecności zespołu medycznego dostępnego na terenach targowych podczas wydarzenia.
KOMUNIKACJA Z GOŚĆMI
- Podczas targów będą prowadzone wzmożone akcje informacyjne dotyczące zasad bezpieczeństwa obowiązujących uczestników wydarzenia.
- Wprowadzono zmiany w regulaminach udziału w targach z uwzględnieniem zapisów o zasadach bezpieczeństwa.
- Podczas wydarzeń będą podawane komunikaty (przez system dźwiękowy lub systemy audiowizualne) o ograniczeniach liczby osób mogących przebywać jednocześnie na terenach targowych, zachowania odległości między kolejnymi osobami, obowiązku unikania skupisk ludzi oraz przestrzegania zasad higieny.
- W widocznych miejscach są eksponowane materiały edukacyjne (w postaci plakatów, plansz na ekranach czy filmów instruktażowych) na temat higieny rąk i zachowania podczas kichania lub kaszlu (toalety, punkty obsługi klienta, strefy wejściowe) oraz utrzymywania odpowiedniego dystansu z innymi ludźmi i unikania uścisków dłoni.
- Uruchomiono alarmowy numer telefonu, który jest dostępny w czasie wydarzeń targowych. Jest on obsługiwany przez pracowników Biura Targów. Informację o numerze alarmowym umieszczono w widocznych miejscach na terenie targów i stronach www.
Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem
pracowników/osób świadczących usługi
- Pracowników/osoby świadczące usługi poinstruowano, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie z pracodawcą, ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
- Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach gov.pl lub www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem zostanie on niezwłocznie odsunięty od pracy i odesłany transportem indywidualnym do domu. Powiadomiona zostanie właściwa powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna. Pracownik będzie stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
- Pracownik będzie oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie go od innych osób.
- Zostanie ustalony obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, zostanie przeprowadzone rutynowe sprzątanie, zgodnie z procedurami zakładowymi oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Zakład pracy będzie stosował się do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury, biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem
- Ustalenie listy pracowników oraz klientów obecnych w tym samym czasie w danym obiekcie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
- Dokładne zdezynfekowanie przestrzeni, w której przebywał zakażony klient (ze wskazaniem, że nie mamy pewności, czy w momencie świadczenia usługi dana osoba była już zakażona) oraz zdezynfekowanie narzędzi, które były wykorzystywane w trakcie świadczenia usługi.